Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

2309 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Uitstekend

Ik ben met veel zorgvuldigheid, aandacht en professionaliteit behandeld. Chapeau.

X

X

Redelijk.

Snel geholpen na inschrijving en duidelijk contact. Tandarts gaf me n beetje een gehaast gevoel(kon ook door de avond afspraak komen). Verder wel duidelijke uitleg gekregen & netjes geholpen. Wacht nog steeds op extra informatie die mij per mail gestuurd zou worden.

انها مفيدة

لقد قام الدكتور بواجبه على النحو والكامل

erg goed

Alles was erg goed.

Zeer goed

Goed ervaring

Dit heb ik al gedaan

Vind het vervelend dat het nu weer gevraagd wordt!

Het is goed

Als er gedaan wordt wat nodig en naar aanleiding van ik heb ervaren heb. Is het goed bij jullie blijf het zo doen.

Fijn , en professioneel geholpen !

Fijn , en professioneel geholpen !

Fijne ontvangst

Tandarts ward is een fijne tandarts,hij is rustig en gaat goed om met je angst! Er was ook een heel leuke assistente aanwezig. Zo werd het een heel ontspannen bezoek!!!

Gewoon goed

Je wordt er altijd netjes geholpen

prima geholpen

prima geholpen

Professioneel

N.a.v. second opinion fijn gesprek met mevr. van Gils. Nam uitgebreid notitie en vroeg door. Advies gekregen waar ik me in kan vinden. Personeel erg vriendelijk en denken mee.

.

.

Snel geholpen

Anders Dan anders in was niet nauwkeurig

geweldig

ben zeer tevreden met docter Vilela ze heeft veel geduld met haar patiënten ze is zeer vriendelijk ik ben heel blij met Haar

Fijn en pijnloos geholpen

Heel vriendelijk en profesionele tandarts. Ik ben heel tevreden.

Nvt

Nvt

prima geholpen

Serieuze aanpak, op een vriendelijke manier

Ben tevreden met de mondzorg

Zie boven

Goede tandarts

Moest aanmelden voor mondhygeniste , maar die dag was er niemand aan de balie Andere dag wel balie bezet

Kies afgebroken

Duidelijke uitleg over wat er gedaan moest worden Zeer vakbekwaam en rustig

Goed geholpen

Rustige tandarts, geeft vertrouwen