Slechte adem (halitose)

Slechte adem (halitose)

Last van een slechte adem (halitose)

Wist u dat de helft van alle Nederlanders wel eens last heeft van een slechte adem? Dit is een vervelend probleem dat u zelf maar moeilijk kunt waarnemen. U bent dus grotendeels afhankelijk van het feit dat iemand u erop attendeert. Helaas zijn er maar weinig mensen die u dit durven te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n 92 van de gevallen de slechte adem wordt veroorzaakt door bacteriën die op de tong zitten.

De oorzaak van een slechte adem

Iedereen kan wel eens last hebben van een slechte adem, omdat iedereen bacteriën in zijn of haar mond heeft. Sommige van deze bacteriën zijn er om de mond gezond te houden. Anderen veroorzaken een slechte adem. De bacteriën kunnen zich namelijk door het ruwe oppervlakte van de tongrug makkelijk hechten. Wanneer deze bacteriën in contact komen met voedselresten produceren zij stinkende zwavelgassen.

Doe de ademtest

Het vervelende van een slechte adem is dat u er zelf niet bewust van bent. U kunt er op de volgende manier zelf achter komen:

  • Lik met het achterste deel van uw tong over uw pols.
  • Laat dit iets opdrogen.
  • Ruik eraan.
  • De geur die u ruikt, komt overeen met de geur van uw adem.
Praktijk sfeerbeeld

Wat kunt u zelf doen tegen een slechte adem?

  • Poets uw tanden 2 keer per dag minimaal 2 minuten
  • Maak elke dag tussen de tanden en kiezen schoon met flossdraad, tandenstoker of rager
  • Reinig uw tong met een zachte tandenborstel en/of tongschraper
  • Ga minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts of mondhygiënist voor controle en gebitsreiniging.
  • Maak eventueel gebruik van een spoelmiddel waar een werkzame stof inzit, zoals Halita en CB12
  • Drink voldoende om een droge mond te voorkomen
  • Eet gezond, gevarieerd en vezelrijk

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorgcentrum Goes? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

van Dusseldorpstraat 1
Goes 4461 LT
Route

Patiëntervaringen

2309 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Uitstekend

Ik ben met veel zorgvuldigheid, aandacht en professionaliteit behandeld. Chapeau.

X

X

Redelijk.

Snel geholpen na inschrijving en duidelijk contact. Tandarts gaf me n beetje een gehaast gevoel(kon ook door de avond afspraak komen). Verder wel duidelijke uitleg gekregen & netjes geholpen. Wacht nog steeds op extra informatie die mij per mail gestuurd zou worden.

انها مفيدة

لقد قام الدكتور بواجبه على النحو والكامل

erg goed

Alles was erg goed.

Zeer goed

Goed ervaring

Dit heb ik al gedaan

Vind het vervelend dat het nu weer gevraagd wordt!

Het is goed

Als er gedaan wordt wat nodig en naar aanleiding van ik heb ervaren heb. Is het goed bij jullie blijf het zo doen.

Fijn , en professioneel geholpen !

Fijn , en professioneel geholpen !

Fijne ontvangst

Tandarts ward is een fijne tandarts,hij is rustig en gaat goed om met je angst! Er was ook een heel leuke assistente aanwezig. Zo werd het een heel ontspannen bezoek!!!

Gewoon goed

Je wordt er altijd netjes geholpen

prima geholpen

prima geholpen

Professioneel

N.a.v. second opinion fijn gesprek met mevr. van Gils. Nam uitgebreid notitie en vroeg door. Advies gekregen waar ik me in kan vinden. Personeel erg vriendelijk en denken mee.

.

.

Snel geholpen

Anders Dan anders in was niet nauwkeurig

geweldig

ben zeer tevreden met docter Vilela ze heeft veel geduld met haar patiënten ze is zeer vriendelijk ik ben heel blij met Haar

Fijn en pijnloos geholpen

Heel vriendelijk en profesionele tandarts. Ik ben heel tevreden.

Nvt

Nvt

prima geholpen

Serieuze aanpak, op een vriendelijke manier

Ben tevreden met de mondzorg

Zie boven

Goede tandarts

Moest aanmelden voor mondhygeniste , maar die dag was er niemand aan de balie Andere dag wel balie bezet

Kies afgebroken

Duidelijke uitleg over wat er gedaan moest worden Zeer vakbekwaam en rustig

Goed geholpen

Rustige tandarts, geeft vertrouwen